parallax background

Depresyon

Panik atak belirtileri nelerdir?
12 Aralık 2017
Empotans (İktidarsızlık)
13 Aralık 2017

Depresyon

Depresyon ve Depresyon Tedavisi; Kişide en az 15 gün ya da daha uzun süreden beri moral bozukluğu, ilgi kaybı, isteksizlik ya da zevk veren etkinliklerden artık zevk almıyoralınamıyor olması ana belirtilerdir. Depresyonlu kişiler kendilerini hüzünlü, kederli, umutsuz, sinirli, gergin, boşluktaymış ya da değersiz hissettiklerini söyleyebilirler.

Yaşamın anlamının yitirilmesi ile birlikte çaresizlik duyguları, değersizlik, kendini küçük görme, düşünce ve davranışlarda yavaşlama, iç sıkıntısı olabilmektedir. Moral bozukluğu çok olağan kabul edilebilecek üzüntü duygusundan çok daha farklıdır. Depresyonda olan kişiler çoğu kez bu hissi ‘ıstırap veren duygusal bir ağrı’ olarak belirtirler.

Depresyondaki hastaların hemen hepsi görevlerini yapmada zorluk doğuran, okulda ve işte başarısızlıkla sonuçlanan enerji azlığından ve yeni tasarılar kurmak için istek azlığından yakınır. Depresyon yaşayanların bir çoğunda uyku ve iştah sorunları vardır. Depresyon hastaları genellikle erken uyanırlar, gece sık sık uyanırlar ve sorunlarıyla ilgili olarak düşünce lere dalarlar. Çoğunda iştah azalması ve kilo kaybı vardır. Ancak bazı depresyon hastalarında iştah artması ve aşırı uyuma hali görülebilir. Adet bozuklukları ve cinsel ilgide azalma gibi belirtiler de olabilir.

Depresyon da sıkıntı hali (anksiyete), dikkati toparlayamama (konsantrasyon güçlüğü) ve dikkat azalması, karamsarlık, vücutta ağrılar, başağrısı, kendi kendini kınama, utanç ve suçluluk düşünceleri gibi belirtiler görülebilir.

Depresyondaki hastaların yaklaşık yarısından fazlası intihar etmeyi düşünür ve %10- 15’i intihar girişiminde bulunur. Çok ağır depresyonda hayaller görme, hayal ürünü sesler ve düşünceler görülebilir. O zaman bu duruma psikotik özelliklerin eşlik ettiği depresyon adı verilir.

İlk defa depresyon görülen hastalarda psikolojik faktörlerden önce fiziksel hastalıkların da altta yatabileceği unutulmamalıdır. Bazı ilaçlar ve hastalıklar (tiroid, vitamin ve mineral eksiklikleri, anemi, beyin tümörleri vb) depresyona yol açabilir.

Depresyon hastalarının bir çoğunda uyku ve iştah sorunları vardır. Depresyon hastaları genellikle erken uyanırlar, gece sık sık uyanırlar ve sorunlarıyla ilgili olarak düşüncelere dalarlar. Çoğunda iştah azalması ve kilo kaybı vardır. Ancak bazı depresyon hastalarında iştah artması ve aşırı uyuma hali görülebilir. Adet bozuklukları ve cinsel ilgide azalma gibi belirtiler de olabilir.

Depresyon da sıkıntı hali (anksiyete), dikkati toparlayamama (konsantrasyon güçlüğü) ve dikkat azalması, karamsarlık, vucutta ağrılar, kendi kendini kınama, utanç ve suçluluk duyguları gibi belirtiler görülebilir.

Depresyon daki hastaların yaklaşık yarısından fazlası intihar etmeyi düşünür ve %10- 15’ i intihar girişiminde bulunur. Çok ağır depresyon larda hayaller görme, hayal ürünü sesler ve düşünceler görülebilir. O zaman bu duruma psikotik özelliklerin eşlik ettiği depresyon adı verilir.

İlk defa depresyon görülen hastalarda psikolojik faktörlerden önce fiziksel hastalıkların da altta yatabileceği unutulmamalıdır. Bazı ilaçlar ve hastalıklar ( tiroid, vitamin ve mineral eksiklikleri, kansızlık, beyin tümörleri vs) bu duruma ( depresyon a ) yol açabilir.

Soru Sormak İstiyorum

Psikologlara soracağınız tüm sorular cevap garantili ve ücretsizdir.

//]]>