parallax background

PANİK Bozukluk ve Panik Atak

Depresyon kadını daha çok etkiliyor
24 Ocak 2018
Doğum sonrası depresyon
24 Ocak 2018

Panik Atak

Panik Bozukluk, tekrarlayan ve beklenmedik panik ataklar, atakların tekrar olacağı korkusuyla ortaya çıkan ruhsal bir hastalıktır. Panik atak'ların temel özelliği, birdenbire nedensiz ve yoğun bir korkuyla, huzursuzluk duygusunun ortaya çıkmasıdır. Yaşanan bu yüksek anksiyete (korku) düzeyine nefes darlığı, çarpıntı, göğüs ağrısı, terleme gibi güçlü bedensel duyumların eşlik etmesi, bulunulan ortamlardan kaçmak ya da uzaklaşmak için yoğun bir istek duyulması panik atak'ın diğer özellikleridir. Panik atak sırasında belirtiler hızla ortaya çıkar, şiddeti giderek artan bir tempo ile başlangıcından sonraki 10 dk içinde doruğa ulaşır.

Panik Atak genellikle nedensiz, aniden ortaya çıkar. Yaşayanlar bu durumu çok korkutucu, dehşet verici ve yaşamlarının en kötü deneyimi olarak tanımlarlar. Çoğu artık sonunun geldiği duygusunu yaşamıştır. Bu belirtileri yaşan kişiler kalp krizi geçirdiğini, felç olacağını, bayılacağını, kontrolünü kaybedip delireceğini, çoğu kez de öleceğini düşünür. Panik bozukluk hastalarının yaklaşık % 10-40'ı korku olmaksızın oluşan panik ataklar da yaşayabilmektedir. Sadece fiziksel belirtilerin (çarpıntı, ışık çarpması, göğüs sıkışması, terleme yada titreme gibi) oldugu dönemler yaşanabilir, maskeli panik de denilebilir, yanlış teşhislere ve bedensel sorunmuş gibi algılanmalara yol açabilir.

Soru Sormak İstiyorum

Psikologlara soracağınız tüm sorular cevap garantili ve ücretsizdir.

//]]>