parallax background

26 Nisan 2017
9 Aralık 2017

Depresyon Nedir?

Panik atak hastalarında sıklıkla bağımlılık, kendini öne sürememe, güvensizlik ve takıntılı olma ( obsesyonel) gibi kişilik türlerine rastlanmaktadır. En sık bağımlı panik atak tedavisi, pasif –agresif , çekingen ya da obsesif ( takıntılı) kişilik tiplerinde panik atak (tedavisi) hastalığına daha yatkın olduğu gözlenmiş ve panik atak tedvisi ile tedavi edilmelidir.

Panik bozukluk da 25-30 yaşlardan dah ilerde görülmekle beraber Panik bozukluk ve panik atak'ın da tedavisi mümkündür Tedavide anksiyolitik ve antidepresan ilaçlar tek olarak ya da bu ilaçlarla birlikte kognitif –davranışcı psikoterapiler de kullanılabilir. Panik atak trdavisi mutlaka doktor göztiminde sürdürülmelidir.

Panik atak genellikle nedensiz yani spontan olarak ortaya çıkar, siddeti giderek artan bir tempo ile başlangıcından 10 dk içinde doruğa ulaşır.Panik atağı genellikle 10-30 dakikada sonlanır. Ancak süresi birkaç saate kadar uzayabilir.

Panik Atak Belirtileri

Yoğun korku ve huzursuzluk duygusu ile birlikte çarpıntı, nefes darlığı ya da boğuluyor gibi olma , göğüs ağrısı-göğüste sıkıntı hissi, terleme, titreme ya da sarsılma, bulantı-karın ağrısı ,baş dönmesi-sersemlik hissi, düşecekmiş yada bayılacakmış gibi olma , gerçekdışılık (derealizasyon)- benliğinden ayrılmış olma hissi (depersonalizasyon) , aklını ya da kontrolünü yitirme korkusu, uyuşma yada karıncalanma duyumları ,üşüme,ürperme, ateş basması gibi belirtiler mevcuttur . Panik atak diyebilmek için bu belirtilerin en az 4 tanesi ya da daha fazlası bulunması gereklidir.

Soru Sormak İstiyorum

Psikologlara soracağınız tüm sorular cevap garantili ve ücretsizdir.