Vajinismus  Nasıl  Çözümlenir ?

Vajinismus ,  güzel duygularla başlayan evlilik hayatı için önemli sorunlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır . Cinsel hayatı daha evliliğin  ilk başından istenmez ve korkunç bir duruma çevirme gücüne de sahiptir. Çiftler sorunu aşabileceğini düşünüp genelde ilk aylarda tedavi arayışına girmezler. Sorun  çözümlenemez  bir hal alıp, zaman ilerleyince artık tedavi arayışı da başlar. Aile bireyleri , arkadaşlar , dostlar ile çok paylaşılan bir konu da  olamaz çoğu zaman , çift sorunuyla baş başadır.

Genelde çözüme yönelik  ilk durak  bir kadın doğum uzmanının  ofisi olur. Öğrenilen  bilgi ise sorunun  bedensel  kaynaklı  olmadığıdır . Kişiler buna pek inanmak istemezler . Ne de olsa sorunları somut sebeplere bağlamak,  çözümü yaratmak  için her zaman daha  kolay bir yoldur. Bazen bu nedene  inanmak isteyen  bir kadın-doğum uzmanı da çıkarsa karşılarına, kızlık zarını ortadan kaldırmak  uygulanan ilk adım .Ama kızlık zarının ortadan kaldırıl ması  sorunu çözmez,  ilerleyen günlerde çift sorunu yaşamaya devam eder.  Yeni bir arayış baslar . Nereye ve kime gidilmelidir; kas gevsetici  -sakinleştirici ilaç önerenlerine mi  , 1-2 seansta cözüm vaat edenlere mi,  hipnozla yapanlara mı  yoksa  nefesi  kuvvetli  hocalar mı? Sorunun cözümüyse  e) şıkkı yani hiçbiridir! Çünkü vajinismus giriş korkusudur ,  psikiyatrik bir sorundur ,  tedavisi de cinsel terapidir.

Cinsel  terapi de amaç ; cinsellikle ilgili doğru olduğu düşünülen  yanlış düşünce ve davranışların değişimini sağlamak , cinsel organların anatomik ve fonksiyonel yapılarıyla  ilgili bilgilendirilmek suretiyle kendi bedeni  tanımak -anlamak  ,  en önemlisi de korkulan durumla baş edebilmeyi sağlayan  davranış değişimine odaklı  ödevlerle sorunu çözmektir.

Cinsel terapi , cinselliği sadece üreme için kullanılan bir araçtan çok haz veren bir eyleme dönüşümünü  sağlayabilecek  bir yoldur. Tabii ki bu yol kendiliğinden ortaya çıkmış bir durum değildir. Bilimsel çalışmalar ve sonuçlarının esas alındığı ,  sorun çözmeye odaklı , öğrenme kuramlarına dayanan bilişsel –davranışcı  terapi teknikleri  kullanılarak geliştirilmiştir.

Terapi  süresince çift birbirini anlayıp destekliyorsa , verilen ev ödevlerini  zamanında ve düzenli olarak yapıyorsa ,en önemlisi de gerçekten bu sorunun çözüleceğine yürekten inanıyorsa   terapiden faydalanmaması  için hiçbir engeli yoktur .

İstekle başlamak bitirmenin yarısıdır, geriye kalanı  ise azminiz oluşturacaktır…

Vajinismus Sık Sorulan

Bize Ulaşın: 0216 368 39 33